Pondělí, 18 října, 2021
- Reklama -aktualne
Home Rady a Návody Tipy, triky, nápady: Fazolové variace

Tipy, triky, nápady: Fazolové variace

-

1
Fazole vyžaduje dlouhý čas vaření, proto se z praktického hlediska vyplatí uvařit větší objem najednou. Protože když vaříme kilo, spotřebuje se stejné množství energie, jako bychom vařili jen 200 gramů.

magazín Vařečka 26.08.2018 16:00 fazole, bílkoviny, luštěniny Foto: Shutterstock
Fazole můžeme vařit v tlakovém hrnci.
Fazole při vaření nepění, proto ji můžeme vařit v tlakovém hrnci. Čas vaření se pak zkrátí na polovinu – hodinu nenamočená, půl hodiny předem namočená. Proto je dobré včas si vzpomenout a dát fazole den předem do studené vody. Z kilogramu suché fazolí dostaneme asi 2 350 gramů fazolí vařené. Vodu po fazolích nevylévejte, poslouží na polévku – fazolový vývar můžeme dát i zamrazit. Totéž lze udělat se zbylou fazolemi. Rozdělíme ji do mrazících kapes a pak můžeme přidávat do dušené rýže, k masu, zelenině … Vynikající polotovar, který je hned po ruce.

Čerstvá cibule v chladničce

Pokud nám zvýšila polovina nebo čtvrtina cibule, můžeme ji uchovat v lednici. Je však třeba potřít ji rozpuštěným máslem nebo olejem a zabalit do alobalu. Cibule nebude plesnivět a udrží si svoji čerstvou štiplavou chuť.

ČTĚTE VÍCE O NÁPADOH A řadách
Fleky od krve na oblíbených šatech? Takto se jich zbavíte!
Fleky od krve na oblíbených šatech? Takto se jich zbavíte!

Včelí úly na střeše bratislavského hotelu
Včelí úly na střeše bratislavského hotelu

Jak často a při jaké teplotě prát ručníky a utěrky?
Jak často a při jaké teplotě prát ručníky a utěrky?

Grilovat ano, ale bezpečně! 6 zásad, které musíte znát a dodržovat
Grilovat ano, ale bezpečně! 6 zásad, které musíte znát a dodržovat

Aby buchty byly kypré

Koláč či buchta budou po upečení kypřejší, když vmícháme 3 lžičky horké vody do těsta těsně předtím, než ho nalijeme do formy. Musíme však dodržet jednoduché pravidlo – během pečení nesmíme troubu otevírat minimálně 20 minut.

Zdravé doplněné smoothie

Každý smoothie nápoj z ovoce můžeme doplnit o bílkoviny, snižují rychlost vstřebávání cukru v krvi – člověk se cítí sytý déle. Bílkoviny najdete například v bílém jogurtu, tvarohu, mléku nebo tofu.

Mohlo by Vás zajímat

PR článek